top of page

Algemene voorwaarden FemmeFleur
Make-up en bloemen

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn integraal van toepassing op iedere offerte, opdrachtbevestiging, bestelbon, verkoop-of aankoopovereenkomst, iedere levering van diensten door Femke Vanderwee, met zetel te 8650 Houthulst, Mandenvlechtersstraat 14, ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer 1008.230.569, RPR Brugge, onder de naam FemmeFleur, (hierna “FemmeFleur” genoemd) en haar klant (hierna de “Klant“ genoemd).
1.2 FemmeFleur biedt make-updiensten en workshops aan, staat in voor de verkoop van make-up, bloemen en decoratie en kan tevens ingehuurd worden voor het aankleden van evenementen.
1.3 Door de bestelling of de ondertekening van de bestelbon, erkent de Klant uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te hebben aanvaard. Daardoor ziet de Klant af van zijn eigen algemene en/of specifieke voorwaarden, ook als die zouden vermelden dat ze voorrang hebben en/of ze bij de bestelbon gevoegd zijn.
1.4 Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden niet afdwingbaar of strijdig met dwingend recht zou zijn, zal dat de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze algemene voorwaarden niet beïnvloeden. In dergelijk geval wordt de betwiste bepaling vervangen door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel van de oorspronkelijke bepaling.
1.5 De algemene voorwaarden kunnen door de Klant integraal geconsulteerd worden op de website van de Onderneming (https://www.femmefleur.be).
1.6 Uitsluitend deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de rechtsbetrekkingen tussen FemmeFleur en de Klant, ongeacht of de Klant een onderneming is dan wel consument is in de zin van het Wetboek Economisch Recht. Dit is de enige juridisch bindende versie van de algemene voorwaarden; vertalingen of beknopte weergaves van deze algemene voorwaarden hebben een louter informatief karakter en primeren geenszins op onderstaande algemene voorwaarden.
1.7 Al het materiaal op de website, webshop en sociale media van Femmefleur valt onder Femmefleurs copyright. Het gebruiken van fotomateriaal en teksten zonder de nadrukkelijke toestemming van Femmefleur is verboden.

2. Totstandkoming van de overeenkomst

2.1 Alle offertes en contractvoorstellen van FemmeFleur zijn vrijblijvend, gelden ten titel van inlichting en binden haar als dusdanig niet. Behoudens andersluidend dwingend recht, is de Klant die een bestelling of order plaatst, hierdoor verbonden. FemmeFleur is slechts verbonden na schriftelijke bevestiging of aanvaarding van de bestelling of order. Behoudens andersluidend beding, geldt de offerte 30 dagen.
2.2 In geval van een order op de webshop ontvangt de Klant een orderbevestiging die zichtbaar is op de website na afronding van de bestelling. De orderbevestiging wordt tevens per e-mail overgemaakt op het door de Klant opgegeven e-mailadres. Indien de Klant deze e-mail niet ontvangt, dient de Klant contact op te nemen met FemmeFleur voor verdere informatie. Zolang er geen orderbevestiging werd overgemaakt door FemmeFleur is FemmeFleur niet gehouden tot uitvoering van de bestelling en kan de Klant de bestelling annuleren.
2.3 Indien de orderbevestiging van FemmeFleur enige wijziging of toevoeging bevat, of hoe dan ook van de oorspronkelijke order verschilt, wordt de overeenkomst als gesloten beschouwd, tenzij de Klant binnen de 8 dagen na ontvangst van de orderbevestiging verklaart er niet mee akkoord te gaan.
2.4 Elke annulering van een bestelling verloopt schriftelijk en is slechts geldig mits schriftelijke aanvaarding door de Onderneming.
2.5 De Klant kan kosteloos annuleren tot 48 uur na het plaatsen van de bestelling. Na het verstrijken van de termijn van 48 uur kan FemmeFleur een kost in mindering brengen voor de reeds gemaakte kosten ter uitvoering van de bestelling zodat slechts een gedeeltelijke restitutie mogelijk is.
2.6 Een reeds geleverde bestelling kan niet geannuleerd worden indien onjuiste of onvolledige adresgegevens zijn opgegeven.
2.7 Voor grote bestellingen (bijvoorbeeld doch niet-limitatief: bruiloften, feesten, kantoorinrichtingen, ...) wordt de Klant steeds gevraagd een voorschot te betalen. De omvang van het voorschot wordt in samenspraak bepaald. Het voorschot is afhankelijk per type project en wordt voor bevestiging van de bestelling gecommuniceerd en besproken voor akkoord.
In deze situatie komt de overeenkomst pas tot stand na ontvangst van het voorschot. Indien de Klant deze bestelling op een later tijdstip wenst te annuleren, verliest de Klant het recht op het terugvorderen van het voorschot.

3. Omschrijving van de te leveren diensten

3.1 De orderbevestiging en/of overeenkomst tussen FemmeFleur en de Klant bevat een beschrijving van de te leveren goederen en diensten. De orderbevestiging en/of overeenkomst bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, bijbehorende prijzen, kosten en handelingen die dienen te worden verricht.

3.2 De geldigheid van de bestelbon of van een specifiek aanbod dan wel specifieke voorwaarden verbonden aan de goederen en/of diensten worden uitdrukkelijk vermeld.
3.3 Onverminderd hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald, erkent en aanvaardt de Klant de technische beperkingen, garantiebeperkingen en/of eventuele andere opmerkingen en voorbehouden zoals opgenomen in de offerte, de orderbevestiging en/of enige afzonderlijke overeenkomst tussen FemmeFleur en de Klant.
3.4 Alle bloemwerk is in eigen atelier gemaakt door onze vakbekwame florist. Elk boeket wordt zo waarheidsgetrouw volgens de voorbeeldfoto’s op de webshop gemaakt. Mochten er door omstandigheden, van welke aard ook, bepaalde bloemen en/of planten niet voorradig zijn, voorziet FemmeFleur in een gelijkwaardig alternatief. Op het meeste
beeldmateriaal worden bloemen in bloei getoond. Bloemen zijn een natuurproduct en zullen vers geleverd worden. Het is mogelijk dat bloemen in knop geleverd worden of dat kleuren licht kunnen afwijken om versheid te garanderen. Het feit dat het boeket in dit geval afwijkt van de foto is niet negatief, maar een garantie van versheid voor een zo lang mogelijke fleurige periode.

4. Prijzen en betaling

4.1 De goederen en diensten worden gefactureerd tegen de prijzen en voorwaarden zoals vermeld op de bestelbon of website. Tenzij uitdrukkelijk anders werd overeengekomen, zijn de vermelde prijzen incl. taksen, BTW, verpakkingskosten, transport- en verzekeringskosten, integraal ten laste van de Klant.
De leveringskosten worden vermeld alvorens de Klant de bestelling bevestigd.
4.2 Voor een bestelling via de webshop kan de Klant voor de betaling uitsluitend gebruik maken van de door FemmeFleur op de website aangeboden betalingsmogelijkheden.
4.3 Wijzigingen door de Klant na de initiële bestelling, zullen enkel worden doorgevoerd indien (i) FemmeFleur hiermee uitdrukkelijk instemt; en (ii) de Klant aanvaardt dat FemmeFleur alle bijkomende prijsaanpassingen en kosten integraal aan de Klant kan doorrekenen.
4.4 Facturen dienen schriftelijk te worden geprotesteerd binnen de 8 kalenderdagen na verzending van de factuur. Deze termijn wordt verlengd tot 14 kalenderdagen wanneer de Klant een consument is. Bij gebrek aan tijdig en geldig protest, worden de facturen als definitief aanvaard beschouwd.
4.5 Behoudens afwijkende bepaling, is de factuur van FemmeFleur contant en netto betaalbaar op de maatschappelijke zetel uiterlijk 14 kalenderdagen na de factuurdatum. De betaling geschiedt in de valuta opgegeven in de factuur.
4.6 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag, is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, verwijlintrest verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag a rato van 10 % per jaar, alsook een forfaitair bedrag van 10 % van het onbetaalde factuurbedrag, met een minimum van 50,00 EUR en een maximum van 2.500,00 EUR, en dit voor zover artikel 4.8 niet van toepassing is. Dit onverminderd het recht voor FemmeFleur om een hogere schadevergoeding te vorderen, mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.
4.7 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag worden alle andere nog niet vervallen schuldvorderingen op de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling opeisbaar. In dat geval behoudt FemmeFleur zich bovendien het recht voor om de uitvoering van de lopende overeenkomst te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding, tot FemmeFleur de volledige betaling (incl. interesten en kosten) heeft ontvangen.
4.8 Is de Klant een consument in de zin van het Wetboek Economisch Recht, dan zal ingeval van wanbetaling eerst een kosteloze betalingsherinnering verstuurd worden. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag, is de Klant-consument conform het Wetboek Economisch Recht verwijlintrest verschuldigd, die gelijk is aan de referentie-intrestvoet aan deze omschreven in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties (de actuele interestvoet kan worden geraadpleegd via:
https://financien.belgium.be/nl/over_de_fod/structuur_en_diensten/algemene_administraties/thesaurie/rentevoet_betalingsachterstand_handelstransacties. De Klant-consument is eveneens onderworpen aan een schadebeding,waarbij de omvang als volgt bepaald wordt:

4. Prijzen en betaling

4.1 De goederen en diensten worden gefactureerd tegen de prijzen en voorwaarden zoals vermeld op de bestelbon of website. Tenzij uitdrukkelijk anders werd overeengekomen, zijn de vermelde prijzen incl. taksen, BTW, verpakkingskosten, transport- en verzekeringskosten, integraal ten laste van de Klant.
De leveringskosten worden vermeld alvorens de Klant de bestelling bevestigd.
4.2 Voor een bestelling via de webshop kan de Klant voor de betaling uitsluitend gebruik maken van de door FemmeFleur op de website aangeboden betalingsmogelijkheden.
4.3 Wijzigingen door de Klant na de initiële bestelling, zullen enkel worden doorgevoerd indien (i) FemmeFleur hiermee uitdrukkelijk instemt; en (ii) de Klant aanvaardt dat FemmeFleur alle bijkomende prijsaanpassingen en kosten integraal aan de Klant kan doorrekenen.
4.4 Facturen dienen schriftelijk te worden geprotesteerd binnen de 8 kalenderdagen na verzending van de factuur. Deze termijn wordt verlengd tot 14 kalenderdagen wanneer de Klant een consument is. Bij gebrek aan tijdig en geldig protest, worden de facturen als definitief aanvaard beschouwd.
4.5 Behoudens afwijkende bepaling, is de factuur van FemmeFleur contant en netto betaalbaar op de maatschappelijke zetel uiterlijk 14 kalenderdagen na de factuurdatum. De betaling geschiedt in de valuta opgegeven in de factuur.
4.6 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag, is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, verwijlintrest verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag a rato van 10 % per jaar, alsook een forfaitair bedrag van 10 % van het onbetaalde factuurbedrag, met een minimum van 50,00 EUR en een maximum van 2.500,00 EUR, en dit voor zover artikel 4.8 niet van toepassing is. Dit onverminderd het recht voor FemmeFleur om een hogere schadevergoeding te vorderen, mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.
4.7 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag worden alle andere nog niet vervallen schuldvorderingen op de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling opeisbaar. In dat geval behoudt FemmeFleur zich bovendien het recht voor om de uitvoering van de lopende overeenkomst te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding, tot FemmeFleur de volledige betaling (incl. interesten en kosten) heeft ontvangen.
4.8 Is de Klant een consument in de zin van het Wetboek Economisch Recht, dan zal ingeval van wanbetaling eerst een kosteloze betalingsherinnering verstuurd worden. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag, is de Klant-consument conform het Wetboek Economisch Recht verwijlintrest verschuldigd, die gelijk is aan de referentie-intrestvoet aan deze omschreven in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties (de actuele interestvoet kan worden geraadpleegd via:
https://financien.belgium.be/nl/over_de_fod/structuur_en_diensten/algemene_administraties/thesaurie/rentevoet_betalingsachterstand_handelstransacties). De Klant-consument is eveneens onderworpen aan een schadebeding,waarbij de omvang als volgt bepaald wordt:

Het onbetaalde bedrag : ≤ 150 EUR = Omvang van het schadebeding: 20 EUR

Het onbetaalde bedrag :< 150,01 EUR – 500 EUR = Omvang van het schadebeding: 30 EUR + 10% van het verschuldigde bedrag

Het onbetaalde bedrag : > 500 EUR = Omvang van het schadebeding: 65 EUR + 5% op het verschuldigde bedrag, met een maximum van 2.000 EUR

4.9 Indien FemmeFleur op enig moment twijfels heeft omtrent de kredietwaardigheid van de Klant, behoudt de Onderneming zich uitdrukkelijk het recht voor om een voorafgaande betaling te eisen van de nog uit te voeren leveringen, dan wel (andere) zekerheden te vragen. Bij toegestane afbetalingen op openstaande facturen, aanvaardt de Klant dat nieuwe facturen vooraf moeten worden betaald.
4.10 Wederkerigheid – indien FemmeFleur aan de Klant bepaalde bedragen verschuldigd zou zijn, gelden bovenstaande bepalingen eveneens ten aanzien van de Onderneming.

5.1 FemmeFleur behoudt zich het recht voor om de prijzen van de door haar in de vorm van abonnement aangeboden en nog te leveren producten tijdens de looptijd van het abonnement te wijzigen, bijvoorbeeld met betrekking tot uitbreiding van de variëteit in bloemen en de dienstverlening (zoals het aantal bezorgdagen), waarbij FemmeFleur de Klant uiterlijk 14 dagen voordat een wijziging in voege treedt, zal informeren.
5.2 De Klant zal bij een wijziging die resulteert in prijsverhoging gerechtigd zijn om het abonnement binnen 10 dagen op te zeggen zonder dat de Klant enige vergoeding verschuldigd is voor niet-geleverde producten.
5.3 Voor een bestelling via de webshop kan de Klant voor de betaling uitsluitend gebruik maken van de door FemmeFleur op de website aangeboden betalingsmogelijkheden.
5.4 Behoudens afwijkende bepaling, is de factuur voor het abonnement van FemmeFleur contant en netto betaalbaar op de maatschappelijke zetel uiterlijk 14 kalenderdagen na de factuurdatum. De betaling geschiedt in de valuta opgegeven in de factuur.
5.5 De betaling in geval van een abonnement gebeurt voorafgaandelijk aan elke periodieke levering.
5.6 De Klant is gerechtigd om via mail het abonnement te allen tijde tijdelijk te pauzeren (waarmee wordt bedoeld het bezorgen van de overeengekomen product(en) tijdelijk uit te stellen), te wijzigen of op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand die ingaat op vanaf de eerste van de maand die volgt op de maand waarin de opzeg heeft plaatsgevonden, voor zover FemmeFleur hiervan per mail (info@femmefleur.be) op de hoogte worden gebracht. Berichtgeving omtrent via andere kanalen (bijvoorbeeld doch niet-limitatief zoals Instagram of Whatsapp) tellen niet mee, en zullen voor niet geschreven gehouden worden. Enkel verzoeken tot pauzeren, wijziging of opzegging via mail
worden aanvaard.
5.7 Voor bezorgingen die gepland staan hanteert FemmeFleur uiterlijk 5 werkdagen voor de bezorgdag als moment waarbinnen FemmeFleur de in artikel 5.7 (pauzeren, wijzigen of opzeggen) of artikel 7 (herroeping) bedoelde wijziging of mededeling van de Klant moet hebben ontvangen en bevestigd. Tijdens piekperiodes, waaronder maar niet beperkt tot Valentijnsdag, Moederdag, Kerstmis en Pasen, begint FemmeFleur eerder met het verwerken van bestellingen om het grote aantal leveringen te kunnen afhandelen. Daarom is een kennisgeving tot 10 dagen vooraf
vereist voor eventuele wijzigingen.

5. Abonnementen

6.1 Een cadeaubon van FemmeFleur is 12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte, en is op elk moment inwisselbaar voor producten uit het assortiment van FemmeFleur.
6.2 Een cadeaubon kan niet gebruikt worden ter betaling van een abonnement en kan niet ingewisseld worden voor contant geld.
6.3 Eventuele acties of kortingscodes kunnen niet worden aangewend voor de aankoop van een cadeaubon.

6. Cadeaubon

7. Levering, aansprakelijkheid en risico

7.1 Leveringen zijn enkel mogelijk in België.
7.2 Bij levering van de goederen zijn de leveringskosten ten laste van de Klant.
7.3 De levering vindt plaats op het adres die door de Klant wordt opgegeven.
7.4 Geplaatste en betaalde bestellingen worden zo snel mogelijk verzonden. Bestellingen geplaatst vanaf 19 uur in de avond worden niet meer de avond zelf verzonden.
7.5 FemmeFleur kan derde partijen inschakelen voor de levering van de bestelling/producten aan de Klant.
Om organisatorische redenen kan FemmeFleur geen exact leveringstijdstip bevestigen voor bestellingen van de webshop gelet op het feit dat dit door een derde partij, zijnde een externe pakjesdienst, wordt uitgevoerd. De Klant zal een tracking code ontvangen van de derde-verstuurder. FemmeFleur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten, problemen of vertraagde leveringen van de derde-verstuurder. Nadat het pakket werd afgeleverd bij deze derde heeft FemmeFleur zelf geen controle op de leveringstijdstippen.
7.6 De levering kan tevens rechtstreeks door FemmeFleur plaatsvinden indien de Klant dit verkiest. Hiervoor wordt een vaste leverkost van 8,00 EUR aangerekend. De levering geschiedt binnen een redelijke termijn.
FemmeFleur streeft ervoor vooraf steeds uitdrukkelijk contact op te nemen met de ontvanger teneinde een datum (en indien mogelijk een tijdstip) van levering af te spreken.
FemmeFleur doet het mogelijke om de goederen te leveren op de afgesproken datum, of indien geen datum werd overeengekomen, binnen een redelijke termijn.
Indien er op de afgesproken datum niemand aanwezig is op het adres zal de bestelling/producten geleverd worden aan de deur van de Klant of bij de buren. FemmeFleur is niet verantwoordelijk voor diefstal. Indien ook dit niet mogelijk is, heeft de Klant de mogelijkheid om de bestelling/producten op te halen na contactname via mail op een afgesproken datum en tijdstip.
Deze verplichting tot levering wordt echter opgeschort zolang FemmeFleur wordt verhinderd, belemmerd of vertraagd als gevolg van onvoorzienbare gebeurtenissen buiten haar controle. Van zodra FemmeFleur niet meer wordt verhinderd, belemmerd of vertraagd, worden de goederen zo snel mogelijk geleverd aan de Klant.
7.7 FemmeFleur kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor laattijdige leveringen wanneer de oorzaak buiten de wil van FemmeFleur ligt, zoals doch niet-limitatief: files, weersomstandigheden, verkeerde informatie van de Klant,... In geval van overmacht (zoals doch niet-limitatief: extreme weersomstandigheden, stakingen, problemen met de bereikbaarheid van de ontvanger, storing op internetservers of telefoon) kan de leverdatum afwijken van de opgegeven datum. Mocht dit voorvallen mag de Klant contact opnemen met melding van de klacht op info@femmefleur.be en zoeken we naar een passende oplossing overeenkomstig artikel 9 van deze algemene voorwaarden.
7.8 In geval van vertraagde levering voor een periode van 5 dagen of meer wegens handelingen toe te rekenen aan FemmeFleur of wanneer FemmeFleurs verplichting tot levering wordt geschorst, heeft de Klant het recht om de vertraagde levering te annuleren mits voorafgaande schriftelijke kennisgeving.
7.9 De Klant verbindt zich ertoe om de geleverde goederen bij de levering onmiddellijk in ontvangst te nemen en te onderzoeken of de kwaliteit ervan overeenstemt met hetgeen werd overeengekomen. Door de levering van de bestelde goederen te aanvaarden, bevestigt de Klant dat de levering volledig is, conform de orderbevestiging, en worden alle zichtbare gebreken gedekt.
7.10 Als bestellingen niet uitgevoerd kunnen worden ten gevolge van een oorzaak te wijten aan de Koper, is de Koper een forfaitaire schadevergoeding aan FemmeFleur verschuldigd ten belope van 25% van de overeengekomen prijs.
7.11 Klachten of opmerkingen dienen schriftelijk geformuleerd te worden binnen de 8 kalenderdagen na levering, nadien worden ze niet weerhouden.
7.12 FemmeFleur blijft eigenaar van de bestelde en geleverde goederen tot integrale betaling van de volledige overeengekomen prijs.
7.13 FemmeFleur kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor wijzigingen die na levering worden aangebracht door de Klant of door derden.

8.1 In geval van een abonnement heeft de Klant het recht om binnen een termijn van 14 dagen vanaf de levering van de eerste bloemen, zonder opgave van redenen, het abonnement te herroepen. De Klant betaalt dan enkel voor de gedurende deze 14 dagen reeds geleverde bloemen.
8.2 De Klant heeft tevens het recht om binnen een termijn van 14 dagen vanaf de levering van een eenmalige bestelling, zonder opgave van redenen, de bestelling van dit product te herroepen. Een eenmalige bestelling met een beperkte houdbaarheid (zoals snijbloemen en planten) kunnen niet worden herroepen of geretourneerd. FemmeFleur garandeert dat de bloemen minimum 1 week mooi blijven, mits de Klant de juiste verzorging heeft gegeven. Indien de Klant meent dat de kwaliteit van de bloemen niet aan de wensen voldoet, dient de Klant een klacht in te dienen overeenkomstig artikel 9 van deze algemene voorwaarden. Om hygiënische redenen kunnen geopende make-upproducten niet
geretourneerd worden.
8.3 De verzendkosten voor het terugsturen van het product zijn voor rekening van de Klant.
8.4 Voor het herroepen van de overeenkomst dient de Klant te mailen naar FemmeFleur.
8.5 Tijdens de periode van 14 dagen dient de Klant zorgvuldig om te gaan met ontvangen producten en bijbehorende verpakkingen. De Klant zal de producten slechts mogen uitpakken voor zover dat nodig is om te beoordelen of men een product wenst te behouden. Indien de Klant gebruikt maakt van het herroepingsrecht zal de Klant het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 14 dagen na het verlopen van deze periode van 14 dagen aan FemmeFleur retourneren.
8.6 Indien de Klant de producten die worden herroepen tijdens deze periode van 14 dagen, reeds heeft betaald, zal FemmeFleur de betaling nadat de producten retour zijn ontvangen, of nadat de Klant heeft aangetoond dat de producten werden teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt, onverwijld aan de Klant terugbetalen. De terugbetaling geldt niet voor goederen met een beperkte houdbaarheid (zoals snijbloemen).

8. Herroepingsrecht en retourneren

9.1 Klachten omtrent niet uitgevoerde leveringen dienen binnen een termijn van 8 dagen kenbaar te worden gemaakt. Andere klachten dienen binnen 2 dagen kenbaar te worden gemaakt. De Klant dient de klacht schriftelijk te melden aan Femmefleur per e-mail: info@femmefleur.be.
9.2 Indien de Klant meent dat de kwaliteit van de bloemen niet aan de wensen voldoet, dient de Klant steeds enkele foto’s van het bezorgen tevens mee te bezorgen.
9.3 Elke klacht wordt apart behandeld. Femmefleur en de Klant zoeken samen naar de oorzaak en een oplossing.
9.4 Femmefleur streeft er naar om eventuele klachten binnen de 2 à 4 werkdagen te verwerken.
9.5 Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt dit door Femmefleur binnen de termijn van 4 werkdagen gemeld aan de Klant.

9. Klachten

10. Verwerking van persoonsgegevens

10.1 FemmeFleur verzekert de Klant de vertrouwelijke verwerking van zijn gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) van 27 april 2016.
De verwerking van persoonsgegevens is onderworpen aan een afzonderlijke privacyverklaring, zie https://www.femmefleur.be/privacy-policy.

11.1 Op alle rechtsbetrekkingen tussen FemmeFleur en Klant is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. In geval van betwisting van welke aard dan ook tussen de partijen gerezen, zijn de rechtbanken van het arrondissement waarde zetel van de ondernemer is gevestigd exclusief bevoegd.

11. Bevoegde rechtbank & toepasselijk recht

bottom of page